Ads 468x60px

вівторок, 16 лютого 2016 р.

Урок 2. ЯК ПОВ’ЯЗАНІ ІСТОРІЯ І ЧАС, 5 клас

Мета:
  • формувати початкові знання про історичний час, історичний простір та одиниці його вимірювання;
  • знайомити учнів з поняттями хронологія, дата, лінія часу;
  • розвивати просторові вміння;
  • сприяти формуванню глибокої зацікавленості учнів у вивченні минулого українського народу, бажання більше дізнатися про нього.
  • формувати в учнів хронологічну, інформаційну, мовленнєву, логічну компетентності.
Обладнання: підручник О.І. ПометунІсторія України.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні повинні знати:
  • що таке хронологія, дата, хронологічна послідовність, лінія часу;
  • які є одиниці виміру часу;
  • як велось літочислення у різних народів.
Вміти:
  • визначати століття і тисячоліття;
  • переводити рік в століття і навпаки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Дидактична граПравданеправда.
Правила гри: учитель називає твердження. Якщо воно правильне, учні ставлять+, а якщо ні, то-.
  1. Історія- це розповідь про минуле.
  2. Історія в перекладі з грецької мови означає опис.
  3. Батьком історіїбув давньоримський вчений Геродот.
  4. Літописице події, які записуються рік за роком.
  5. Найвідоміший літописець Нестор жив 500 років тому.
  6. АвторомПовісті минулих літє Геродот.
  7. Борис Мозолевськийвідомий дослідник трипільської культури.
  8. М. С. Грушевськийавтор праціІсторія України-Русив 5 томах.
  9. Вікентій Хвойка досліджував спосіб життя скіфів.
  10. Історикице люди, які вивчають історію.
  11. Символом часу у давніх греків був титан Кронос.
  12. Музу історії звали Мнемозіна.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- На які питання дає відповідь історія?
(методмозковий штурм)
Щоб дати відповідь на питанняколи?іде?відбулась та чи інша подія, ми повинні дізнатися як повязанні історія і час.
ІІІ. Оголошення теми уроку та очікуваних результатів.
Учитель оголошує тему уроку, записану на дошці, і разом з учнями формулює очікувані результати:На уроці ми дізнаємося....

IV. Вивчення нового матеріалу.
Історія як наука про минуле людини і людства тісно повязана з часом. Встановити коли відбулась та чи інша подія нам допомагає наука про часхронологія. (Записуємо визначення поняття в зошити.)
- Які одиниці виміру часу ви знаєте? (методколо ідей)
Кожна подія має свою датурік, місяць і число. Дата це точний час певної події. (Записуємо визначення поняття в зошити.)
Лічба років від певної подіїліточислення або ера. (Записуємо визначення поняття в зошити.)
Схема 1. Історія і час

Аби зрозуміти минуле, люди вибудовують ланцюжок з дат подій, визначають їхню хронологічну послідовність. ( Підручник О.І.ПометунІсторія України, ст. 12читаємо і записуємо визначення поняття в зошити.)
- Як люди з давніх часів виміряли час?
ГраТри речення.
Клас ділиться на команди по 5 учнів. Учитель пропонує тезуЛюди виміряли час.... Учні читають підручник О.І.ПометунІсторія України, ст. 13-14, обговорюють 3-4 хвилини і мають продовжити тезу трьома реченнями. Перемагає команда яка запропонувала найкоротше і найгрунтовніше рішення.
- Як історики визначають досить тривалі історичні періоди?
Схема 2. Вимір часу (методмозковий штурм)

100 років — століття
1000 років — тисячоліття
700 рік — VII століття
1800 рік — XVIII століття
701 рік — VIII століття
1850 рік — XIX століття
Заняття людей, їхнє житло, одяг, харчування, навіть традиції і звичаї пов’язані з тим, у якій місцевості вони мешкають.”
Поясніть на прикладах як пов’язані простір і життя людей?
(“робота в групах”)
- Порівняйте зображення людей на малюнках підручник О.І.Пометун “Історія України”, ст. 20. Чим відрізняється їхній одяг та спосіб життя?
V. Закріплення.
  1. Розташуйте наведенні одиниці часу у порядку збільшення: ера, місяць, день, століття, рік, доба, тисячоліття, тиждень.
  2. Співвіднесіть рік і століття:
7 рік - ... століття
1588 рік - ... століття
1205 рік - ... століття
45 рік - ... століття
1500 рік - ... століття
3. Співвіднесіть століття і рік:
VII століття - ... рік
II століття - ... рік
XIX століття - ... рік
XIV століття - ... рік
XI століття - ... рік
VI. Рефлексія.
(методнезакінчене речення)
  1. На уроці ми дізнались...
  2. Дата — це...
  3. Літочислення - це ...
  4. Хронологічна послідовність -це ...
  5. Час вимірюють за допомогою ...”
  6. Простір впливає на ...”
VII. Домашнє завдання.
Параграф 2 підручника О.І. ПометунІсторія України, підготувати розповідь про вимір часу в слов’ян, давніх греків чи римлян (на вибір, за бажанням).

2 коментарі:

  1. Чудовий конспект. Прниємно, коли досвідчені вчителі діляться своїми доробками.

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую, приємно, що Вам сподобалась моя розробка уроку. Як і обіцяла, я розробила завдання до ДПА на 9 клас. Можете переглянути, а якщо сподобається, скачати у рубриці "Тести з історії України".

    ВідповістиВидалити

 
Blogger Templates