Ads 468x60px

понеділок, 15 лютого 2016 р.

Урок 1. ІСТОРІЯ, ЯК НАУКА, 5 клас

Мета:
  • створити початкове уявлення про історію як навчальний предмет і науку;
  • ознайомити учнів з видатними вченими- істориками; розвивати вміння розповідати про історичну постать.
  • сприяти формуванню глибокої зацікавленості учнів у вивченні минулого українського народу.
  • формувати в учнів інформаційну, мовленнєву, логічну компетентності.
Обладнання: підручник, портрети українських вчених-істориків.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні повинні знати:
  • що таке історія, літописи, хроніки;
  • що вивчає історична наука;
  • імена українських вчених-істориків.
Вміти:
  • наводити приклади найдавніших історичних записів;
  • стисло розповідати про історичну постать.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Методчарівна торбинка:
  • Як ви гадаєте, які предмети, що стосуються нашої теми можуть бути в торбинці?
(учні виймають дві книги:Гаррі ПоттераіІсторію запорозьких козаків.)
  • Що, на вашу думку, поєднує ці книги? А що між ними відмінного?
ІІІ. Оголошення теми уроку та очікуваних результатів.
Учитель оголошує тему уроку, записану на дошці, і разом з учнями формулює очікувані результати:На уроці ми дізнаємося....
IV. Вивчення нового матеріалу.
  • Що, на вашу думку, означає словоісторія?  (методмозковий штурм)
- На вашу думку, навіщо потрібно вивчати історію?
(методмікрофон)
Отже, історія дає відповідь на запитання:Як?” “ Де?іКоли?
  • Як ви вважаєте, яка схема правильна? Аргументуйте свою думку?
(методзайми позицію).
Робота з підручником.
Роздивіться назви книжок в підручнику О.І. Пометун “Історія України”( ст. 8) і назвіть історії чого вони присвячені.
Людей, які вивчають історію називають істориками. “Батьком історії” називають давньогрецького вченого Геродота, який жив понад 2000 років тому. Він записував розповіді про війни, що відбувались в його часи, і назвав ці записи “історіями”. Згодом допитливі люди з інших країн почали записувати події свідками яких вони були.
Події записані за роками називають — хроніками (учні записують в зошит).
На Русі (таку назву мала Україна в давнину) події записані за роками називали — літописами. (учні записують в зошит). Найвідомішого літописця, який жив в Києві в XII столітті, звали Нестор. Він написав найдавніший літопис “Повість минулих літ”
Робота з підручником.
- Розгляньте ілюстрації (підручник О.І. Пометун “Історія України”, ст. 9), порівняйте зображення. Яким побачили Нестора Літописця митці?
Учитель розповідає біографії М.С. Грушевського та В.Б.Антоновича (Додаток 1-2), учні після розповіді дають відповіді на питання:
  1. Коли народився вчений?
  2. Звідки родом?
  3. Якою була його родина?
  4. Де навчався?
  5. Як називались його праці?
Учні самостійно читають підручник (ст. 9) і виконують завдання на ст.10:
- Установіть відповідність: історикрезультат його діяльності.
V. Закріплення.
ГраОплески
Учитель називає поняття, терміни, прізвища. Якщо поняття або терміни застосовувались на уроці, учні підтверджують це оплесками, якщо німовчанням: історія, документ, літопис, Гомер, хроніка, Антонович, піктограма, пектораль, визначні постаті, історія Гаррі Поттера, Грушевський, Київ, Маркевич, Греція, всесвітня історія, Мозолевський, трипільці,Історія України-Руси, місяць.
VI. Рефлексія.
(методнезакінчене речення)
  1. На уроці ми дізнались...
  2. Історія- це...
  3. Літописи - це...
  4. Хроніки - це ...
  5. Історію України досліджували ...
VII. Домашнє завдання.
Параграф підручника, підготувати розповідь про одного з істориків, на вибір:
В. Хвойка, М. Костомарова.
 

1 коментарі:

 
Blogger Templates