Мета:
-
здійснити тематичне оцінювання знань, умінь, навичок, набутих учнями впродовж вивчення теми;
-
систематизувати і узагальнити знання з теми;
-
удосконалити набуті вміння і навички;
-
формувати в учнів інформаційну, просторову, хронологічну, мовленнєву, логічну компетентності.
Обладнання:
підручник
О.І.
Пометун “Історія України”, завдання.
Тип
уроку:
урок
перевірки здобутих знань і вмінь.
Очікувані
результати:
Після
цього
уроку
учні
повинні
знати:
-
учні мають називати і правильно застосовувати нові поняття;
-
як відбувається відлік часу в історії;
-
імена та досягнення українських вчених-істориків.
Вміти:
-
читати легенду історичної карти;
-
стисло розповідати про історичну постать;
-
розрізняти види історичних джерел.
Хід
уроку
І.
Організаційний
момент.
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
Історія наша – це
є пам’ять народу,
Що приходить до нас із далеких часів.
І письменні мужі із чернецького роду
Це ж писали для нас, для прийдешніх віків.
А відомий із них, як той Нестор наприклад,
Що літопись свою «повість врємєнних літ»
Написав він для нас, історичний свій виклад,
Це ж нам пам’ять віків, залишила свій слід.
Що приходить до нас із далеких часів.
І письменні мужі із чернецького роду
Це ж писали для нас, для прийдешніх віків.
А відомий із них, як той Нестор наприклад,
Що літопись свою «повість врємєнних літ»
Написав він для нас, історичний свій виклад,
Це ж нам пам’ять віків, залишила свій слід.
Історичні події – це літопис народу,
Це є правда життя із минулих віків
Від набігів татар і князівських походів,
До буремних подій із останніх років.
Історичні події - це відкрита всім книга,
Вона вчить молодих, як любити свій край.
А історія наша –
це історія правди,
Це життя наших предків з тих прадавніх часів.
Це життя наших предків з тих прадавніх часів.
III.
Основна частина уроку.
Історична
вікторина (бесіда)
-
З якої мови походить слово історія?
-
Як звали найвідомішого літописця, який жив в Києві в XII столітті?
-
Чи існували архіви до виникнення писемності?
-
Як називається матеріал для письма, виготовлений з верхнього шару кори берези?
-
Коли і де виникла писемність?
-
Що означає слово музей в перекладі з грецької мови?
-
Хто заснував місто Львів і звідки походить назва?
-
Хто відкрив трипільську культуру?
-
Хто був символом часу у давніх греків?
-
Що позначають стрілками на історичній карті?
-
Хто і коли почав карбувати монети на Русі?
-
Яка подія стала початком нового літочислення?
Гра “Кращий
знавець історії”
Клас ділиться на
групи. Кожна група отримує завдання,
які обговорює. Через визначений члени
групи мають дати відповіді. У разі
неправильної або неповної відповіді —
інші групи їх виправляють та доповнюють.
Переможе та група, яка дасть найбільшу
кількість вірних відповідей.
І група.
-
Дата — це ... .
-
Писемні джерела — це ... .
-
Співвіднесіть рік і століття:
1205
рік
-
...
століття
45
рік
-
...
століття
1500
рік
-
...
століття
-
Співвіднесіть століття і рік:
II
століття
-
...
рік
XIX
століття
-
...
рік
XI століття - ...
рік
-
Опишіть історичну пам’ятку за фотографією ( фотографію пропонує вчитель).
-
Упізнай особу за характеристикою:
Здобуває
освіту
на
історико-філологічному
факультеті
Київського
університету.
Учень професора
Володимира
Антоновича.
Під
його
керівництвом
він
підготував
свої
студентські
наукові
праці,
які
не
втратили
свого
значення
і
сьогодні,
захистив
магістерську
дисертацію.
Вершиною наукової
діяльності стало написання суцільної
історії України - "Історії України-Руси".
-
Продовжить речення: Лінія часу ділиться на ... частини, точкою поділу вважається ... .
-
Впізнай поняття за описом: наука, що вивчає географічні назви.
ІІ група.
-
Ера — це ... .
-
Речові джерела — це ... .
-
Співвіднесіть рік і століття:
7
рік
-
...
століття
1345
рік
-
...
століття
1588 рік - ... століття
-
Співвіднесіть століття і рік:
VII
століття
-
...
рік
XIV століття - ...
рік
XV століття - ...
рік
-
Опишіть історичну пам’ятку за фотографією ( фотографію пропонує вчитель).
-
Упізнай особу за характеристикою:
Закінчивши
гімназію, за вимогою матері вступив на
медичний факультет Київського
університету. Після смерті матері вдруге
вступає до Київського університету,
цього разу на історико-філологічний
факультет.
Починає викладати історію в Київському університеті. Написав праці присвячені козацтву: “Коротка історія козаччини”, “Про козацькі часи на Україні”.
Починає викладати історію в Київському університеті. Написав праці присвячені козацтву: “Коротка історія козаччини”, “Про козацькі часи на Україні”.
-
Продовжить речення: точний час певної події називають ... , а лічбу років від певної події ... .
-
Впізнай поняття за описом: матеріал для письма, виготовлений з верхнього шару кори берези.
ІІІ група.
-
Документ — це ... .
-
Усні джерела — це ... .
-
Співвіднесіть рік і століття:
1700
рік
-
...
століття
74
рік
-
...
століття
1223 рік - ... століття
-
Співвіднесіть століття і рік:
IIІ
століття
-
...
рік
XVІ століття -
... рік
XX століття - ...
рік
-
Опишіть історичну пам’ятку за фотографією ( фотографію пропонує вчитель).
-
Упізнай особу за характеристикою:
Письменник,
археолог, який вивчав історію скіфських
племен. Досліджуючи скіфський курган
Товста могила на Дніпропетровщині,
знайшов нагрудну прикрасу скіфських
царів — золоту пектораль.
-
Продовжить речення: історична ... вивчає походження різних географічних назв і те, як вони пов’язані з ... та діяльністю людей.
-
Впізнай поняття за описом: слова, які тісно пов’язані з певними подіями й періодами в історії .
Історичний
диктант
(письмово)
Варіант І.
-
Історія — це ... .
-
Літописи — це ... .
-
Хронологія — це ... .
-
Карта — це ... .
-
Нумізматика — це ... .
-
Геральдика — це ... .
-
Історичне джерело — це ... .
-
Папірус — це ... .
-
Мемуари — це ... .
-
Фольклор — це ... .
-
Етноніміка — це ... .
-
Гідроніми — це ... .
Варіант ІІ.
-
Літочислення — це ... .
-
Календар — це ... .
-
Атлас — це ... .
-
Сфрагистика — це ... .
-
Археологія — це ... .
-
Експонат — це ... .
-
Пергамент — це ... .
-
Архів — це ... .
-
Документ — це ... .
-
Історизми — це ... .
-
Топоніміка — це ... .
-
Антротопоніми — це ... .
ІV. Домашнє
завдання.
Повторити зміст
І розділу.
0 коментарі:
Дописати коментар